Seppälä Mikael 55 v. Keskusta

Kehittämisen ja talouden asiantuntija, Yrittäjä

Olen suomalainen yrittäjä, jolla kokemus jo näkyy hiuksissa. Olen onnellinen kahden jo täysikäisen lapsen isä ja naimisissa. Liki koko ikäni olen asunut Helsingissä, kunnes päätettiin vaimon kanssa muuttaa Lahteen, jossa on nyt asuttu vuosi. Samalla oma yritys siirtyi tänne Ympäristöpääkaupunkiin, jossa on hyvät palvelut ja yrittämisen meininki. Luonto etuovella, tilaa elää, loistavat liikunta mahdollisuudet ja hyvä kulttuurianti; teatteri, musiikki ja liiga lätkää. Meidän elämänlaatumme on parantunut valtavasti tänne tulon jälkeen!

Olen hankkinut tradenomi koulutuksen täällä kotimaassa. Opiskelin myös College of The Redwoods Kaliforniassa ja pelasin siellä opiskelun ohella amerikkalaista jalkapalloa. Opiskeluaikoina ja työuralla olen ollut oikeutettu ja saanut tutustua erilaisiin ihmisiin ja arvoihin; avoimuus ja positiivisuus tuli opittua Kaliforniasta. Olen helposti lähestyttävä, tulen kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen: en koskaan saanut huonoa palvelua! Suomi ja suomalaisuus on syvällä itsessäni. Yritys, jolle teen töitä, toimii vedenkäsittelyalalla, joten luonto ja ympäristöasiat ovat tärkeitä ja ohjaavat toimintaani koko ajan.

Olen sitkeä ajamaan asioita eteenpäin ja saavuttamaan tavoitteita. Pidän kehittää ja parantaa; haen aina uutta ja parempaa näkökulmaa. Pyrin aina löytämään parhaan mahdollisen ratkaisun. Talous ja työnteko sekä itsestään huolehtiminen ja muiden huomioiminen ovat vahva osa minua ja itselleni tärkeitä asioita elämässä.
Olen ensimmäistä kertaa ehdolla poliittisissa kunnallisvaaleissa. Itselleni on tärkeää pitää kaupungin asukkaiden, veronmaksajien, puolia. Kyllä asukkaat tietävät, mikä on heille hyväksi ja miten helpottaa omaa elämäänsä. Valtuuston ja virkakoneiston tehtävänä on kuunnella heitä, auttaa heitä toteuttamaan heidän valintojaan on se sitten liikenteeseen, koulutukseen, työelämään tai ympäristöön liittyviä valintoja. Loppupelissä virkakoneisto saa rahansa vain ja ainoastaan veronmaksajilta.

Parempaa elämän laatua tarvitsee meistä jokainen. Haluatko sinä olla sitä kanssani tekemässä?

Oma tahtoni on lisätä Lahden ja sen asukkaiden hyvinvointia houkuttelemalla Lahteen ja sen lähiympäristöön lisää työtä tekeviä ihmisiä sekä opiskelijoita.

Lahti on paras paikka tehdä (etä)töitä. Haetaan uusia, hyviä asukkaita tänne tekemään (etä)töitä! Lahdessa on edullista ja helppo asua. Kun työntekijät voivat tehdä työtä kotoa käsin, niin ihmisillä on enemmän valinnanvapautta asuinpaikkansa suhteen.

Lahti on paras paikka tehdä etätöitä!

• Tarjotaan hyviä koulutusmahdollisuuksia
• Mahdollistetaan tilava ja edullinen asuminen
• Pidetään yllä hyvät yhteydet lentokentälle, Pk seudulle ja muualle suomeen eikä unohdeta kaupungin sisäistä liikennettä
• Toteutetaan uusia kaupunki-infraan liittyviä parannuksia ympäristönäkökulmasta
• Ollaan edelläkävijöitä liikenteen sähköistämisessä, lajittelussa, paikallisessa energian tuottamisessa ja veden käsittelyssä.

Puhdas luonto, loistavat liikuntamahdollisuudet, raikas ilma, iloinen ja kiireetön tekeminen sekä hyvät ihmiset on jo täällä: kerrotaan tämä muillekin!