Kaitera Jari 52 v. Jalkaranta

Muutoksentekijä, KTM

Uusia yrityksiä ja veronmaksajia Lahteen. Tehdään yhdessä kaupungistamme Suomen uusin osaamis- ja kasvukeskus!

Olen Jari Kaitera, uusi lahtelainen. Noin vuoden ajan tutustunut hienoon kaupunkiimme.
Olen kauppatieteen maisteri ja ohjelmistoyrittäjä. Alun perin kotoisin Oulusta, jossa ehdin toimia yhden kauden Kokoomuksen kaupunginvaltuutettuna ja koulutuksen kuntayhtymän hallituksessa. Muutin töiden perässä pääkaupunkiseudulle 1995, ja käväisin välillä pari vuotta vetämässä kasvuyritystä Piilaaksossa.

Kun 2021 vaalien aika tuli, päätin lähteä mukaan rakentamaan Lahdesta entistä houkuttelevampaa asuinympäristöä Lahden Kokoomuksen valtuustoehdokkaana.

Täällä on mahtava luonto, upea Vesijärvi, Suomen parhaat urheilumahdollisuudet ja tilaa nauttia niistä. Näiden suojeleminen on tärkeä osa vaalikampanjaani.

Erityisesti nyt etätöiden kulta-aikana monet, aivan kuten minä, muuttavat pois ahtaasta ja kalliista Helsingistä. Siksi on tärkeää saada Lahti kunnolla pääkaupunkilaisten tietoisuuteen ja käännettyä selkeä muuttovirta tännepäin. Se onnistuu todella näyttävällä PR- ja mediakampanjalla, sekä kaavoittamalla uudisrakentajille riittävästi pientalotontteja. Uusia veronmaksajia, niin asukkaita kuin yrityksiä ja sitä kautta uusia työpaikkoja tarvitaan tänne kipeästi.

Meillä on kaikki mahdollisuudet luoda Lahden alueesta ympäristö- ja energiateknologian johtava kehitys- ja yrityskeskus. Aivan kuten syntymäkaupunkini Oulu teki yliopiston ja teknologiakylänsä avulla alkaen vuodesta 1990. Tällä tavalla saadaan alueelle uusia opiskelu- ja työpaikkoja, kiinteistöjen arvo nousuun ja verotuloja palvelutason nostamiseen.

Kiitos äänestäsi! Tehdään yhdessä Lahdesta Suomen uusi osaamis- ja kasvukeskus.