Heikkinen Minna 40 v. Hennala

Hallintotieteiden maisteri, sairaanhoitaja AMK

– Kestävät ja houkuttelevat hyvinvointipalvelut edistävät kaupungin elinvoimaisuutta.
– Yrittäjyyteen ja koulutusmahdollisuuksiin panostaminen lisäävät työllisyyttä.
– Tasa-arvo elämän kaikilla osa-alueilla mahdollistaa inhimillisen tulevaisuuden.

Olen 40-vuotias hallintotieteiden maisteri ja sairaanhoitaja Lahdesta. Olen ehdokkaana kevään 2021 kunnallisvaaleissa Kokoomuksen listoilla. Elän rauhallista perhe-elämää ja vapaa-ajalla nautin liikunnasta, ruuanlaitosta sekä leipomisesta.

Haluaisin päästä vaikuttamaan alueemme hyvinvointiasioihin. Koen hyvinvointiteeman olevan lähellä sydäntäni, koska olen tehnyt pitkän uran sairaanhoitajana ja näen, että kaikki lähtee hyvinvoinnista. Siten ehkäisemme fyysisiä ja psyykkisiä sairauksia. Jos meillä on hyvät hyvinvointipalvelut Lahdessa, voisimme saada tänne lisää asukkaita ja siten elinvoimaisuutta. Jos pidämme vielä veroprosentin matalana, asukkailla olisi vara käyttää rahaa hyvinvointipalveluihin ja ihmisiä muuttaisi enemmän Päijät-Hämeen alueelle veronmaksajiksi. Lisäksi ajattelen, että yrittäjiä tulee olla ja koulutusmahdollisuuksiin täytyy panostaa, jotta alueellamme työllisyys lisääntyisi. Tämän näen myös tärkeäksi teemaksi kunnallispolitiikassa.
Lisäksi koen tasa-arvoasiat tärkeäksi teemaksi, koska tasa-arvokysymykset ovat usein pinnalla. Tasa-arvon muutos on kuin hitaasti kääntyvä laiva. Teinkin opinnoissani gradun sukupuolten välisen tasa-arvon edistämisen ohjaamisesta. Ajattelen, että kaikilla lapsilla ja aikuisilla tulee olla oikeus harrastaa varallisuudesta huolimatta. Tämäkin lisää hyvinvointia ja ehkäisee monilta sairauksilta. Tein pitkän uran psykiatrian puolella, ennen hallintotieteen maisterin opintoja, minkä vuoksi mielenterveyspuoli on hyvinkin merkityksellinen minulle.