Blogi

Lahden kasvu ja elinvoima on kiinni mikro- ja makrotasojen yhteistoiminnasta

Kaupungin kulttuurilaitosten toiminta on tasokasta ja toimivaa mutta vapaan kentän rahoitus vielä lapsenkengissä. Mielestäni kaupungin kulttuuripalveluissa tärkein kehittämisen kohde on nähdä ero harrastustoiminnan ja ammatillisen taiteen tekemisen välillä. Kummatkin ovat tärkeitä ja luovat hyvinvointia sekä elinvoimaa kaupunkiin omalla tavallaan. Hyvin karkeasti ilmaistuna ilman monipuolisia ja korkeatasoisia harrastusmahdollisuuksia Lahti ei ole vetovoimainen hyvinvoinnin edelläkävijä eikä houkutteleva vaihtoehto uusille asukkaille ja veronmaksajille.
Blogi

Eteenpäin vai taaksepäin? - kuntavaaleissa ratkotaan Lahden tulevaisuuden suunta

Lahden kasvulla on valtava merkitys koko maakunnan elinvoimaisuuden kannalta. Lahden tuleekin kaikin tavoin panostaa kasvuun ei yksistään maakunnan keskuskaupunkina, vaan koko Etelä-Suomen kasvukeskuksena. Se on sanottava ääneen ja siitä on tehtävä totta yhdessä mm. ympäryskuntien, yritysten ja korkeakoulujen kanssa sekä yhteistyökykyisten poliittisten ryhmien ja päättäjien välillä.

Vanhusten palvelutarpeet muuttuvat

Kuten vaali-ilmoituksessani totean, ikäihmisten yksilölliset tarpeet on huomioitava. Meillä se konkretisoitui sukulaistädin kohdalla juuri tänään. Kävimme sopimassa hänelle paikan Palvelukeskus Onnelanpolkuun.
Näytä lisää