Blogi

Yhtymän muutosohjelma antaa hyvän pohjan hyvinvointialueiden strategiseen valmisteluun
22.11.2021
Blogi

Talousarvioon liittyvä puhe kaupunginvaltuustossa. Olemme historiallisessa tilanteessa, koska vuoden 2022 jälkeen budjettirakenteemme on erilainen. Viimeisen kerran osana budjettia Lahdessa ovat sote-ostot eli hyvinvointi- ja elinvoimainvestoinnit elämän, työkyvyn, elinvoiman ja alueen asukkaiden ja palveluntuottajien tukemiseksi.
Juuri näin Kokoomus – Verot alas
22.11.2021

Juuri näin Kokoomus – Verot alas

Etelä-Suomen Sanomien pääkirjoituksessa (ESS 17.11.) ja uudestaan Vili Uuskallion Esalaisessa (ESS 18.11.21) moitittiin Lahden Kokoomuksen valtuustossa tekemää kuntaveron kevennysesitystä. Toimittajat olivat sisäistäneet veronkevennystä vastustaneiden vasemmistopuolueiden retoriikan ”vääristä menetelmistä ja ”yllätyksistä” täydellisesti. Eihän sosialistien mukaan koskaan ole sopiva aika laskea veroja. Tekosyitä kyllä keksitään, miksi ”juuri nyt ei ole sopiva hetki laskea veroja”.
15.11.2021

Hyvinvointialueen valtuuston vaalit 2022

Olen jonkun kuullut sanovan, että Hyvinvointialueen aluevaltuuston vaalit ovat aivan turhat vaalit, eikä niihin kannattaisi osallistua. Uskon kuitenkin, että asiaan perehtyminen yllättää tuloksillaan. Tämän suurempaa uudistusta Päijät-Hämeeseen on turha koskaan odottaa. Kannattaa siis perehtyä ja äänestää.
Näytä lisää