Blogi

Digi-loikka ei ehkä onnistu kaikilta yli 70-vuotiailta, mutta kolmiloikka kyllä!

Lahdessa on 20854 yli 70-vuotiasta henkilöä (Kuntaliiton tilastot 2019). Tämä ikäpolvi, yli 70-v, eivät kaikki ole olleet työelämässä sellaisissa työtehtävissä, että it-taidot olisivat kulkeutuneet matkassa mukana eläkkeelle siirryttäessä. Kaikilla ei ole kännykkää, ei tietokonetta, ei läppäriä, ei tablettia- eli ei ”härpäkettä”, jolla pääsee kiinni palveluiden tarjontaan, osaamisesta puhumattakaan.

Suomen kieli ja lukutaito

Hyvää suomen kielen ja Mikael Agricolan päivää - ja lukuviikkoa! Suomen kieli voi hyvin. Mutta huolestuneena päivittäin näen ja koen, kuinka Agricolan kehittämä kirjoitettu suomi ei saa riittävästi huomiota osakseen.

Yhtymästä ajankohtaista

Hyvinvointikuntayhtymä on järjestänyt kuntien valtuustoille infotilaisuuksia ajankohtaisista asioista viime viikkoina. Tällä viikolla infoja on ollut kaksi, joissa teemoina on ollut mm. yhtymän muutos-ohjelma ja strategia, päivystyspotilaiden palvelujen rakennemuutos, digipalvelut, alaikäisten mielenterveyspalvelut, talous, harjun terveys ja hyvinvointialueen valmistelu. Nämä tietoiskut olivat vain lyhyitä ”osakatsauksia ” sellaisilta aluilta, joilla muutosta ja palvelujen kehittymistä on tapahtunut paljon.
Näytä lisää