Milla Bruneau

TV-tuottaja, yritysjohtaja
Kotipaikka: Lahti
Syntymävuosi: 1972
Motto: Pelottomat päätökset tehdään yhdessä.

Peloton tekijä

Milla Bruneaun nuoruuteen ei politiikka kuulunut, vaan elämä täyttyi kilpaurheilusta pienyrittäjävanhempien tukemana Lahden Jalkarannassa. Tehtyään menestyksellisen uran tv-alalla hän halusi antaa panoksensa yhteisten asioiden hoitamiseksi.

– Olen työelämässä usein tullut yritykseen muutostilanteessa ratkomaan ongelmia. Tunnen suomalaisten osaamisen korkean tason, sillä olen myynyt sitä tv-ohjelmien muodossa maailmalle. Näitä taitoja ja kokemusta haluan hyödyntää politiikassa.

Poliittisen kokemuksensa Milla on kartuttanut Lahden valtuustossa. Työtä pelkäämätön Milla on saanut nopeasti vastuuta Kokoomuksessa ja hän on edennyt lyhyessä ajassa ensin valtuustoryhmän puheenjohtajaksi ja kaupunginhallituksen jäseneksi ja sitten valtuuston puheenjohtajaksi. Milla onkin inspiroiva esimerkki itsensä kehittämisestä ja rohkeista elämänratkaisuista.

– En hyväksy, että meitä pelotellaan erilaisilla tulevaisuuden uhkakuvilla. Sen sijaan meidän täytyy tarttua määrätietoisesti töihin, jotta ratkaisemme niin ilmastonmuutokseen liittyvät uhat kuin takaamme ikääntyville turvallisen arjen, kaikille riittävästi työtä sekä nuorille pelottoman tulevaisuuden.

Milla on nauttinut työstään asiantuntijaorganisaatioiden johdossa. Politiikka antaa uusia kiinnostavia haasteita. Vastuunalaisten tehtävien tasapainottavana voimana toimivat perhe ja ystävät.

– Rakastan niitä hetkiä, kun kiipeämme porukalla koiramme Mobyn kanssa Radiomäelle ja ihailemme sieltä ylhäältä upeaa hämäläistä maisemaa ja kotikaupunkiamme Lahtea.

Toimisto

Rautatienkatu 19,
Avoinna ma 10-18, ti-to 9-15, pe suljettu.

Sosiaalinen media